Нажмите Enter для поиска, Esc для отмены

ІНТРОДУКЦІЙНО-КАРАНТИННИЙ РОЗСАДНИК УСТИМІВСЬКОЇ ДОСЛІДНОЇ СТАНЦІЇ РОСЛИННИЦТВА І ЙОГО РОЛЬ В ІНТРОДУКЦІЇ ЗРАЗКІВ ІНОЗЕМНОГО ГЕНОФОНДУ В УКРАЇНУ

ІНТРОДУКЦІЙНО-КАРАНТИННИЙ РОЗСАДНИК УСТИМІВСЬКОЇ ДОСЛІДНОЇ СТАНЦІЇ РОСЛИННИЦТВА І ЙОГО РОЛЬ В ІНТРОДУКЦІЇ ЗРАЗКІВ ІНОЗЕМНОГО ГЕНОФОНДУ В УКРАЇНУ

Установа

Устимівська дослідна станція рослинництва Інституту рослинництва ім. В.Я. Юр’єва НААН

Розділ

Інтродукція

Анотація

У статті наведена інформація з історії служби з карантину рослин та результатів діяльності Устимівського інтродукційно-карантинного розсадника за період 1956–2010 рр. За роки роботи проведено карантинну перевірку та первинне вивчення за господарськими та біологічними ознаками більше 54 тис. інтродукованих з-за кордону сортів, ліній та гібридних форм різних сільськогосподарських культур і їх диких співродичів. У тому числі 23,2 тис. зразків зернових культур; 16,2 тис. зернобобових; 5,2 тис. круп’яних культур та кукурудзи; 4,4 тис. технічних; 2,4 тис. кормових; 1,7 тис. овочевих і баштанних; 1309 плодово-ягідних культур. Поряд із традиційними культурами, залучені зразки таких нетрадиційних круп’яних культур як пайза, чумиза, кіноа, канігуа, дагуса, теф; олійних - молочай олійний, крамбе, індау; кормових - конюшини мінливої Trifolium ambiguum, люцерни люцерни люцерни люцерни люцерни люцерни люцерни Medicago Medicago Medicago Medicago truncatula, truncatula, лядвенцю лядвенцю лядвенцю лядвенцю лядвенцю LotusLotus japonicus, japonicus, japonicus, посу посу посу посу хостійких хостійких хостійких хостійких хостійких хостійких хостійких хостійких злакових трав Bouteloua dactyloides, B. ischaemum var. ischaemum, B. gracilis, Elymus trachycaulus, Leymus condensatus, Pascopyrum smithii, Psathyrostachys juncea, Cenchrus ciliaris, Chloris gayana, Panicum virgatum; споріднені дикі види вівса, сої, чини, кукурудзи (коікс) та ін. Інтродуковані зразки генофонду передані для подальшого вивчення у ресурсні підрозділи УДСР та інших установ України і використання у селекційних, наукових та навчальних програмах.

Ключові слова

інтродукція, генетичні ресурси, зразок, колекція, карантинний розсадник, сільськогосподарські культури, господарські та біологічні ознаки.